Strict Standards: Declaration of JParameter::loadSetupFile() should be compatible with JRegistry::loadSetupFile() in /var/www/vhosts/stichtinglawine.nl/httpdocs/libraries/joomla/html/parameter.php on line 0

Operatie Afval, Spelen in een Schonere Wijk, Vlaardingen Schoon Challange.

Een nieuwsbrief voor scholen, maatschappelijke instanties en bewoners van Vlaardingen die een extra stapje willen doen voor het milieu. Een schone stad speelt daarbij een grote rol.

In deze editie; scholen in actie, de Vlaardingen Schoon Challenge, Earth Day bestaat 50 jaar! Feiten en Tips voor het verminderen en bestrijden van zwerfafval.

Een nieuw jaar biedt nieuwe kansen, op naar een schoon 2020!

VLAARDINGEN SCHOON CHALLANGE 2020

Zaterdag 28 maart vindt dit Vlaardingen-breed zwerfafval event plaats

Elke wijk kan hier zijn eigen draai aan geven, wat de actie extra aantrekkelijk zal maken! Duur van de Vlaardingen Schoon Challenge zal ongeveer 2 uur zijn. Wij hopen op een jaarlijks terugkerende actie. De Zwerfvuil problematiek aanpakken is het voornaamste doel, maar het gaat ook om ‘ontmoeten’, buurtbewoners met elkaar in contact brengen. Het is - voor zover wij na hebben kunnen gaan - nog niet eerder gebeurd dat zo’n zwerfvuil actie op 1 dag in een hele stad plaats vindt. Wij hopen dat veel wijken met ons mee zullen doen.

Tot 28 maart bij de Vlaardingen Schoon Challenge!

Vlaardingen Schoon Challange kerngroep, //This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. " style="border-spacing: 0 0;color: #2ba6cb;font-family: 'Helvetica' , 'Arial' , sans-serif;font-weight: normal;line-height: 19.0px;text-align: left;text-decoration: none;" target="_blank">This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Kinderen van BSO de Schakel

zijn actief voor hun buurt

‘Spelen in een Schonere Wijk’ is voor de 5de keer op visite bij buitenschoolse opvang De Schakel geweest en wat een feest is het om kinderen zo gemotiveerd te zien om de aarde een handje te helpen door zwerfafval op te ruimen. 'Spelen in een Schonere Wijk' is een afval-educatie programma dat toert langs o.a. basisscholen in Vlaardingen. Dit project combineert theater, dans, spel en verplichte leerstof om de kinderen spelenderwijs te leren hoe belangrijk het is om afval weg te gooien waar het hoort en dat meer recycling de toekomst is. Eind december ging de oudste groep kinderen van BSO De Schakel aan de slag met dichten. In deze Spoken Word workshop worden de deelnemers gevraagd om een mening te vormen, een gedicht te schrijven en voor te dragen, met als thema: hoe dieren lijden onder ons huidige afvalgedrag.

Operatie Afval bij

Het College Vos

Afgelopen najaar is ‘Operatie Afval’ een samenwerking aangegaan met Het College Vos om het onderwerp het bestrijden van zwerfafval en recycling een plek te geven in hun reguliere leerstof. De doelgroep was 4dejaars leerlingen van de afdeling zorg.

Heb je wat te melden over hoe jullie bezig zijn met het bestrijden van zwerfafval?

Laat het ons weten, zodat wij het kunnen meenemen in de volgende nieuwsbrief (This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. )

Milieu Acties Data 2020

21 maart: Landelijk Opschoondag;www.nederlandschoon.nl

22 april: Earth Day viert zijn 50ste jaar bestaanwww.earthday.org

Feiten & Tips:

In Nederland bestaat zwerfafval vooral uit sigarettenpeuken, kauwgom en verpakkingsmateriaal zoals snoepwinkels, flesjes en blikjes.

Het oplaten van ballonnen zorgt voor zwerfafval. Bellenblazen is een schoon alternatief.

Het woord ‘ploggen’ betekent hardlopen gecombineerd met zwerfafval opruimen, en is officieel opgenomen in de Van Dale.

Natuurlijke resten, zoals de schillen van groenten en fruit, vallen ook onder zwerfafval.

Bron: www.supportervanschoon.nl/over-zwerfafval/

Voor meer informatie over afval-educatie programma’s: Kathie diStefano, Stichting Lawine, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Created by FlashIssue

Mailing address: Stichting Lawine, Quarantaineweg 1, Rottedam, Zuid-Holland,