De JJ Buskesschool, obs de Waterlelie, kbs de Vliedberg en sbo Cornelies Leeflang slaan de handen ineen om respect te tonen voor hun woon- en leeromgeving. Tijdens de Week van het Respect, een jaarlijkse viering op deze scholen, wordt er een Opruimestafette gehouden. Stichting Lawine wordt er met haar afval-educatie project “Spelen in een Schonere Wijk” bij betrokken.

Op vrijdagochtend 4 april om 8:45 Gingen leerlingen van de leeflang op zoek naar zwerfafval rondom hun school en langs de route naar de buskesschool. Daarna is de vliedberg aan de beurt om de afval grijpers in ontvangst te nemen en aan het werk te gaan langs de route naar de waterlelie. De opruimestafette eindigden rond 11:30, waarna de leerlingen de grijpers aan de roteb teruggeven. De opruimestafette gaat uit van de kracht van samenwerking en respect voor de natuur. Dit is maar een onderdeel van de vele creatieve en speelse lessen en projecten in deze “week van het respect”

“Spelen in een Schonere Wijk” van Stichting Lawine is een afval-educatieproject dat momenteel toert langs basis-en voorgezet onderwijsscholen met als doelstelling: minder afval op straat en meer in de afvalbakken en een groter algemeen milieubewustzijn. Recycling en de consequenties van onze huidige consumptiemaatschappij zijn ook een belangrijk onderdeel in het project.

de waterlelie

sbo Cornelies Leeflang

deVliedberg

JJ Buskesschool