De Gouden Grijper 2016 gaat naar Basisschool de Klimop

VLAARDINGEN: 30 juni reikte wethouder Ruud van Harten de Gouden Grijper uit aan obs Klimop, voor het tweede achtereenvolgende jaar! De Gouden Grijper wordt uitgereikt aan een school die zich inzet voor het bestrijden van zwerfafval. Basisschool de Klimop heeft het zwerfafval bestrijden toegevoegd aan het weekprogramma; hierdoor leren kinderen van jongs af aan "gooi afval weg waar het hoort" en ziet het er in de schoolomgeving opgeruimd uit. De Klimop doet ook mee met het schoolbuurtadoptie project. Dit is een samenwerking tussen de gemeente Vlaardingen, de school en Stichting Lawine. Ook hierbij gaat het over het verantwoord omgaan met afval.

Lawine’s ‘Spelen in een Schonere Wijk’ afval-educatie programma is weer uitgenodigd om volgend jaar op visite te gaan bij obs Klimop en dat helpt de school om structurele aandacht te blijven geven aan dit onderwerp. Lawine levert maatwerk bij de scholen en omdat de Klimop dans in zijn profiel heeft, heeft Lawine dans aan het project toegevoegd. Door dans en zang wordt aan het afval thema gewerkt, ofwel ‘lachend leren’ wordt de buurt een stuk schoner.

DSC 3236 Copy

DSC 3273 Copy

DSC 3117 Copy

Openbare Basisschool Klimop wint goud!

VLAARDINGEN - Op 21 mei 2015 werd door wethouder Ruud van Harten de Gouden Grijper uitgereikt aan OBS Klimop in Vlaardingen. Twee leerlingen van de school, Revelino Monk en Marisa da Conceicao namen daarbij de Grijper trots in ontvangst. De Gouden Grijper wordt uitgereikt aan een school die zich inzet voor het bestrijden van zwerfafval. Basisschool de Klimop heeft het bestrijden van zwerfafval toegevoegd aan het weekprogramma; hierdoor leren kinderen van jongs af aan "gooi afval waar het hoort" en ziet het er in de schoolomgeving opgeruimd uit.

Tegenwoordig doet de Klimop ook mee met het schoolbuurtadoptie project. Dit is een samenwerking tussen de gemeente, de school en stichting Lawine. Ook hierbij gaat het over het verantwoord omgaan met afval. Dat de school maatschappelijke betrokkenheid hoog in het vaandel heeft staan blijkt ook nog uit andere zaken en projecten. Zo wordt eens per jaar een sponsorloop gehouden voor een goed doel. De ouderraad en het team bepalen daarbij samen waar de opbrengst naar toe gaat. Een terugkerend doel is een basisschool in Zuid-Afrika, die zij ‘geadopteerd’ hebben.
0001 Goude Grijper