't Palet Centrum ruimt op

Spel en knutselopdrachten werden ingezet om de thema’s van het afval-educatie project ‘Spelen in een Schonere Wijk’ over te brengen. Juf Mies speelde de  aftrapshows waarbij het publiek werd uitgenodigd om mee te spelen. Gooi afval waar het hoort, doe je best om te recyclen en denk goed na over hoe je  je eigen afval kan verminderen kwam allemaal aan bod. t’ Palet Centrum, in de gemeente Vlaardingen, maakte een schoolbreed project rond het thema afval en afvalgedrag. Opruimacties in de buitenruimte horen er ook bij, en de kinderen gingen allemaal enthousiast aan de slag om hun wijk schoon te maken van zwerfafval.

“Normaal gesproken lopen de kinderen gewoon langs het afval zonder het te zien. Maar nu zijn ze bezig om afval hotspots op te sporen zodat ze die ook kunnen aanpakken met de opruimacties”, zei een van de leerkrachten van groep 5. Stichting Lawine wil een afvalleerlijn van het afvalgedrag onderwerp, zodat wat de kinderen op de basisschool leren over afval en recycling wordt door getrokken naar de leerdoelen van het voortgezet onderwijs. Bij basisschool ’t Palet Centrum is de leerstof omarmd, en de leerlingen waren op een ‘lachend leren’ wijze aan de slag gegaan met de afval- en opruimthema’s van Spelen in een Schonere Wijk.

Palet Centrum Ruimt Op

Spelen in een Schonere Wijk bezoekt 't Palet Holy

Basisschool ’t Palet Holy in Vlaardingen zet Spelen in een Schonere Wijk school breed in. De thema’s afval, recycling en het belang van een schonere omgeving kwamen speels aan bod.

Het toneelstuk Het Afval Journaal, gespeeld door groep 7, werd op 14 november opgevoerd als afsluiting. Als vervolg gaat t’ Palet mee doen met het Buurt Adoptie Project vanuit het Duurzaamheidscentrum Vlaardingen om het zwerfafval rondom hun school aan te pakken.

het palet