Banner Project

Banner project van Lawine Samen voor een Betere Wijk

Stichting Lawine presenteert met trots ons Banner project, waarin basisschoolkinderen hun creativiteit inzetten om belangrijke thema’s in hun wijk aan te pakken. Door middel van posters en tekeningen over onderwerpen zoals zwerfafval, verkeersveiligheid en te snel rijden, geven we kinderen een stem en creëren we bewustzijn in de buurt.

Lawine Banner-project met wethouder Jacky Silos

Hoe werkt Lawine’s banner project?

Kinderen creëren prachtige tekeningen over belangrijke thema’s die hen raken. Deze kunstwerken vormen de basis voor diverse media-uitingen, waaronder spandoeken die in de wijk en rondom de school worden opgehangen. Daarnaast maken we roll-up banners en A3- of A2-posters die achter de ramen van buurtbewoners en lokale winkels komen te hangen. Zo brengen we de boodschap van de kinderen tot leven en maken we hun betrokkenheid zichtbaar in de hele buurt.

Waarom deelnemen Lawine’s banner project?

Met jarenlange ervaring in het ontwikkelen van interactieve projecten die participatie stimuleren, weet Stichting Lawine als geen ander hoe je maatschappelijke thema’s effectief kunt overbrengen. Door samen te werken met gemeenten, scholen, buurthuizen, lokale ondernemers en milieuorganisaties, creëren we impactvolle en blijvende verandering in de samenleving.

Wij nodigen andere partijen uit om samen met ons dit project te realiseren. Laten we samen werken aan een schonere, veiligere en meer betrokken wijk! Neem contact met ons op om te ontdekken hoe we samen aan de slag kunnen gaan!

Om de kinderen vandaag de dag als opvang en onderwijs instelling mee te geven dat ze bewust omgaan met hun omgeving is soms best een uitdaging. Met de hulp van Kettie van Stichting Lawine, maken we op diverse manieren plannen met de kinderen en zijn we in staat deze binnen ons programma uit te voeren. Door haar invloed zijn de kinderen betrokken, nieuwsgierig en eigenaar van de projecten die we doen. Kettie heeft contacten en talenten die het uitvoeren van deze projecten beter mogelijk maken en het resultaat bij de kinderen en in de wijk terug te zien is. Ze is een kracht die we goed kunnen gebruiken en werkt als inspiratie binnen ons team.
Het is van toegevoegde waarde op ons onderwijs programma om in samenwerking met Kettie dit soort projecten te mogen en kunnen organiseren.
Ik hoop dat we in de toekomst nog veel projecten aan de kinderen mogen aanbieden!

Rianne van Dorp

Wilt u meer weten over Lawine en haar projecten / activiteiten?

Neem contact met ons op via de contact formulier hieronder.